REJ - VIETE, ČO JETE (Ing. Petr Havlíček) Semienka CHIA (BIO kvalita)

Kód: SIL_REJSEMCHIA100G
Neohodnotené
2,29 € 1,91 € bez DPH
5-10 dní
Môžeme doručiť do:
11.11.2020
REJ - SEMIENKA CHIA V BIO KVALITE - KRAJINA PÔVODU BOLÍVIAomega 3 mastné kyseliny pre zdravé srdce a cievyvysoký obsah vápnika a fosforu pre zdravé kostizdroj energie pre vytrvalostných športovcovgélovitá konzistencia po namočení rýchlo zaženie hlad

Detailné informácie

Podrobný popis

Chia [čia] semienka pochádzajú pôvodne z Mexika a Guatemaly. Vyznačujú sa predovšetkým veľmi vysokým obsahom omega 3 nenasýtených mastných kyselín. Tie majú preukázateľne pozitívny vplyv na kardiovaskulárny systém *. Omega 3 nenasýtené mastné kyseliny obsahuje napr. aj rybý olej. Pre všetkých, ktorí dávajú prednosť rastlinným zdrojom, je chia nielen ich plnohodnotnou náhradou, ale dokonca ešte lepšou alternatívou. Chia semienka totiž neobsahujú žiadny cholesterol a okrem spomínaných omega 3 mastných kyselín sa v nich nachádzajú aj ďalšie dôležité výživové látky.

 

Predovšetkým z minerálov sú chia semienka bohaté na vápnik. Obsahujú viac vápnika než mlieko. Jedna porcia chia semiačok (28 g) pokryje 18% odporúčaného denného príjmu vápnika. Chia semienka obsahujú tiež ďalšie minerály a stopové prvky, napr. fosfor (dôležitý na tvorbu kostí), magnézium (horčík), železo a meď. Sú tiež zdrojom vitamínu B.

 

 

Nezanedbateľný je tiež vysoký podiel bielkovín a vlákniny.

 

 

V porovnaní s ľanovým semiačkom, ktoré je tiež zdrojom vyššie uvedených látok, majú chia semiačka niekoľko výhod. Predovšetkým nie je nevyhnutné ich pred konzumáciou zomlieť. Majú dlhú trvanlivosť, môžete ich uskladňovať až dva roky. Majú celkom nevýraznú, neutrálnu chuť. Obsahujú tiež oveľa viac vápnika a fosforu.

 

 

CHIA A CHUDNUTIE

 

 

Chia semienka vám môžu pomôcť schudnúť. Nemôžu za to ich mimoriadne nutričné hodnoty, ale iná vlastnosť. Po namočení majú gélovitú konzistenciu. Nabobtnané, rôsolovité chia semiačka v žalúdku subjektívne zmierňujú pocit hladu a urýchľujú pocit nasýtenia. Spomalené trávenie pomáha udržiavať stabilnejšiu hodnotu cukru v krvi. Vyhnete sa potom záchvatom hladu a chuti na niečo sladké. Chia je schopná absorbovať vodu až v objeme 12-násobku svojej hmotnosti. To prispieva k udržiavaniu hydratácie organizmu.

 

 

AKO POUŽIŤ BIO CHIA SEMIENKA

 

 

Chia semienka sa dajú použiť mnohorakým spôsobom. Môžete ich samozrejme konzumovať len tak samé, prípadne ich zapiť vodou. Tu sú ale ďalšie, kreatívnejšie tipy:

 

 


  • Chia ako náhrada vajec: najemno zomeľte jednu lyžicu chia semiačok a pridajte 3 lyžice vody. Nechajte postáť, kým sa vytvorí gelovitá kaša. Toto množstvo nahradí 1 vajce pri pečení koláčov a zákuskov.

  • Zahustenie polievok a omáčok: pridajte mletú alebo celú chiu.

  • Na obaľovanie: použite semiačka celé alebo zomleté podobne ako strúhanku.

  • Energetický gél: namočte semiačka do kokosového mlieka alebo do ovocného džúsu, nechajte nebobtnať a potom vypite. Dodáva energiu na dlhú dobu.

  • Na naklíčenie: v nádobe na klíčenie alebo na vlhkom sitku, vate. Po pár dňoch máte živú zelenučkú chiu!

  • Do pečiva: použite rovnako ako ľanové, sezamové alebo slnečnicové semiačka.

  • A samozrejme surové do kaše, müsli, rozmixovaného ovocia…



  •  
  •  

 

 

ZAUJÍMAVOSŤ O CHIA SEMIENKACH

 

 

Chia sa ako potravina používala už 3500 rokov pred n.l. Aztécki bojovníci vraj dokázali prežiť tak, že skonzumovali iba jednu hrsť chia semiačok denne. Mexický štát Chiapas je pomenovaný podľa tejto rastlinky. Chia je obľúbená aj medzi bežcami ako dobrý zdroj energie.

 

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Pridať komentár
Nevypĺňajte toto pole: