Všeobecné obchodné podmienky
Obchodné a reklamačné podmienky internetového obchodu www.kmart.sk
Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného pod doménou www.kmart.sk je obchodná spoločnosť Clickpoint, s.r.o., so sídlom: Súhvezdná 3255/2, 821 02 Bratislava, IČO: 45 245 690, DIČ: 2022924563, IČ DPH: SK2022924563, Bankové spojenie: FIO banka, a.s., pobočka zahraničnej banky, IBAN: SK33 8330 0000 0028 0034 8565, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 60989/B, kontakt: info@kmart.sk, +421 944 131 493;
I Úvodné ustanovenia
1.1 Tieto obchodné podmienky (ďalej aj len ako „obchodné podmienky“) sa vzťahujú pre nákup tovaru (t. j. uzavretie kúpnej zmluvy medzi obchodníkom a spotrebiteľom, ďalej len „kúpna zmluva“ alebo len „zmluva“) v internetovom obchode prevádzkovanom spoločnosťou Clickpoint, s.r.o., so sídlom: Súhvezdná 3255/2, 821 02 Bratislava, IČO: 45 245 690 (ďalej aj len ako „obchodník“) na stránke www.kmart.sk (ďalej aj len ako „e-shop“). Všeobecné obchodné podmienky presnejšie špecifikujú práva a povinnosti spoločnosti Clickpoint, s.r.o. ako obchodníka a práva a povinnosti spotrebiteľov, ktorí nakupujú tovary v e-shope.
1.2 Tieto obchodné podmienky sú vypracované v súlade:
1.2.1 so zákonom č. 108/20024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
1.2.2 so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a
1.2.3 s ďalšími relevantnými platnými právnymi predpismi.
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (t. j. fyzická osoba, ktorá ako kupujúci nakupuje tovar v e-shope pre svoju osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti, pričom nekoná v rámci svojej obchodnej alebo podnikateľskej činnosti, resp. povolania, ďalej aj len ako „spotrebiteľ“). Orgánom dohľadu je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, odbor výkonu dohľadu, P. O. BOX 5, Bajkalská 21/A, 820 07 Bratislava, tel. č.: 02/58 27 21 32, tel. č.: 02/58 27 21 56.
1.3 Nákup tovaru (t. j. uzavretie kúpnej zmluvy) môže byť zo strany spotrebiteľa realizovaný v e-shope len v prípade, že spotrebiteľ súhlasí s aplikáciou a použitím týchto obchodných podmienok a reklamačného poriadku obchodníka na právny vzťah založený kúpnou zmluvou, a súčasne spotrebiteľ súhlasí s ďalšími podmienkami uvedenými na stránke www.kmart.sk najmä vo vzťahu k ochrane osobných údajov spotrebiteľa.
1.4 Ceny tovarov ponúkaných obchodníkom sú zverejnené pri každom jednotlivo určenom tovare v e-shope a obchodník si vyhradzuje právo na ich jednostrannú aktualizáciu.
1.5 Reklamačný poriadok bol vydaný obchodníkom a tvorí prílohu č. 1 týchto obchodných podmienok (ďalej aj len ako „reklamačný poriadok“), pričom je k dispozícii aj na tomto odkaze - https://www.kmart.sk/reklamacny-poriadok/. Spotrebiteľ sa pred nákupom tovaru so znením reklamačného poriadku oboznámil, resp. mal možnosť sa oboznámiť najneskôr pri zaslaní objednávky podľa bodu 2.4 týchto obchodných podmienok.
1.6 Jednotlivé pojmy a definície uvedené v týchto obchodných podmienkach majú význam, ktorý: 1.6.1 je výslovne uvedený v týchto obchodných podmienkach, a/alebo
1.6.2 je výslovne uvedený v reklamačnom poriadku, a/alebo
1.6.3 je výslovne uvedený v zákone č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
II Vytvorenie objednávky
2.1 Spotrebiteľ si môže v e-shope objednať akýkoľvek tovar, pri ktorom je umiestnené tlačidlo „do košíka“; v prípade, že pri zobrazení tovaru sa nachádza odkaz na doplňujúce informácie týkajúce sa charakteristiky, vlastností tovaru a/alebo jeho dostupnosti, či podmienok dodania, predpokladá sa, že spotrebiteľ sa do momentu odoslania objednávky oboznámil s týmito informáciami.
2.2 Po stlačení tlačidla „do košíka“ sa objednaný tovar automaticky pridá do nákupného košíka, ktorý je kedykoľvek k dispozícii na nahliadnutie pre spotrebiteľa. Vytvorenie objednávky nie je podmienené registráciou v e-shope. V prípade, ak spotrebiteľ uvedie svoje IČO, uskutočňuje objednávku ako podnikateľ a na právny vzťah s obchodníkom bude aplikovaný zákon 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
2.3 Údaje spotrebiteľa uvedené v objednávke budú použité pre účely plnenia kúpnej zmluvy. Počas vytvorenia objednávky je spotrebiteľ vyzvaný na poskytnutie svojich aktuálne platných kontaktných údajov v rozsahu meno a priezvisko, telefónne číslo, e-mailová adresa a adresa miesta doručenia tovaru. Kontaktné údaje budú obchodníkom použité výlučne na účely informovania spotrebiteľa o stave vybavenia jeho objednávky (dostupnosti tovaru, pripravení objednávky na výdaj a podobne). Obchodník nie je povinný preverovať správnosť údajov spotrebiteľa.
2.4 Po vyplnení formulára, zadaní spôsobu platby a dopravy je spotrebiteľ vyzvaný na oboznámenie sa s týmito obchodnými podmienkami vrátane reklamačného poriadku a zásadami spracúvania osobných údajov, pričom má k dispozícii priamy odkaz na znenie tu uvedených dokumentov. Spotrebiteľ odoslaním objednávky zároveň potvrdzuje, že sa oboznámil a/alebo bol obchodníkom oboznámený:
2.4.1 o hlavných vlastnostiach tovaru,
2.4.2 s celkovou tovaru a ostatných nákladoch, a to najmä s nákladmi na dodanie tovaru, resp. s dopravou tovaru, ako aj o tom, že konkrétnu cenu tovaru a ostatných nákladov je spotrebiteľ povinný obchodníkovi uhradiť,
2.4.3 s možnosťami úhrady ceny tovaru a s platobnými podmienkami,
2.4.4 s dodacími podmienkami, lehote, do ktorej sa obchodník zaväzuje dodať tovar, vrátane poskytnutia služby dodania, resp. dopravy, prípadne aj o podmienkach súvisiacich s dostupnosťou tovaru, ak sa na daný tovar vzťahuje akékoľvek obmedzenie spojené s jeho dostupnosťou,
2.4.5 so všeobecnými obchodnými podmienkami a s reklamačným poriadkom obchodníka, so zodpovednosťou obchodníka ako predávajúceho za vady tovaru, s podmienkami trvania zmluvy a s možnosťami alternatívneho riešenia sporov medzi spotrebiteľom a obchodníkom.
2.5 Po vytvorení objednávky bude objednávka zaregistrovaná v elektronickom systéme obchodníka. O vytvorení objednávky a jej registrácii bude spotrebiteľ informovaný automatickým e-mailovým oznámením o prijatí objednávky. E-mailové oznámenie o prijatí objednávky nie je akceptovaním návrhu spotrebiteľa na uzavretie kúpnej zmluvy.
2.6 Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú až po preverení spotrebiteľovej objednávky odoslaním e-mailového potvrdenia o tom, že tovar je dostupný, je pripravený na vyzdvihnutie, resp. že bude expedovaný. Prílohou e-mailu v zmysle tohto bodu budú: faktúra, tieto obchodné podmienky vrátane reklamačného poriadku, poučenie pre spotrebiteľa o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy a formulár na odstúpenie od zmluvy v zmysle článku VI týchto podmienok.
2.7 Predmetom kúpnej zmluvy je:
2.7.1 povinnosť obchodníka dodať spotrebiteľovi v objednávke špecifikovaný tovar za cenu uvedenú v objednávke,
2.7.2 povinnosť spotrebiteľa tovar prevziať a zaplatiť zaň cenu uvedenú v objednávke,
a to všetko za podmienok uvedených v týchto obchodných podmienkach a v reklamačnom poriadku.
2.8 V prípade, ak spotrebiteľ využije možnosť registrácie v e-shope, je povinný uviesť pravdivé údaje, ktoré od neho registračný formulár v e-shope vyžaduje. Po registrácii bude každému spotrebiteľovi vytvorené osobné konto (ďalej aj len ako „účet“), ktorým sa bude pri nákupoch u obchodníka identifikovať. V prípade registrácie je spotrebiteľ oprávnený uskutočňovať opakované nákupy prostredníctvom svojho účtu, pristupovať k svojmu účtu v e-shope a využívať výhody spojené s registráciou. Obchodník nie je povinný preverovať správnosť údajov spotrebiteľa.
2.9 Prihlasovacie údaje k účtu obchodník odporúča zapísať a uchovať pre prípad budúcich nákupov. Pri každom ďalšom nákupe sa stačí pomocou svojich prihlasovacích údajov prihlásiť. Spotrebiteľ je povinný prihlasovacie údaje k účtu nezverejňovať a chrániť ich pred vyzradením, nakoľko predávajúci nenesie zodpovednosť za zneužitie účtu tretími osobami z dôvodov na strane kupujúceho. Kupujúci nie je oprávnený umožniť používanie účtu a uskutočňovanie nákupov osobami odlišnými od kupujúceho.
2.10 Pri registrácii účtu a pri objednávaní tovaru prostredníctvom registrovaného účtu je kupujúci uvádzať všetky údaje správne a pravdivé a údaje je povinný v prípade ich zmeny aktualizovať; nesprávnosť údajov uvedených v účte kupujúceho nemôžu byť na ťarchu predávajúceho.
2.11 E-shop umožňuje registrovaným spotrebiteľom prístup k informáciám o stave ich objednávok (najmä zaregistrovanie, prijatie, úhrada, expedovanie a pod.) po autorizácii ich prihlasovacími údajmi.
2.12 Obchodník je oprávnený zrušiť účet spotrebiteľa v prípade, ak spotrebiteľ:
2.12.1 svoj účet nevyužíva po dobu dlhšiu ako dva roky, alebo
2.12.2 opakovane poruší svoje povinnosti v zmysle obchodných podmienok,
2.13 Spotrebiteľ je povinný strpieť dočasnú neprístupnosť k účtu v čase vykonávania hardvérovej alebo softvérovej údržby e-shopu.
III Platobné podmienky
3.1 Ceny tovaru v e-shope sú konečné ceny, vrátane všetkých a akýchkoľvek daní a poplatkov, vrátane DPH, avšak nezahŕňajú náklady súvisiace s dopravou a so spôsobom úhrady ceny, Konečná cena bude závisieť od spôsobu dopravy a spôsobu platby, ktorú si zvolí spotrebiteľ pri objednávke tovaru, keďže náklady sa nedajú určiť vopred a závisia od voľby spotrebiteľa a od skutočnosti, či si spotrebiteľ v rámci objednávky objedná aj tovar označený ako nadrozmerný tovar alebo iný tovar, pri ktorom je z dôvodu jeho rozmerov alebo objemu potrebná osobitná manipulácia pri jeho dodaní. Spotrebiteľovi bude cena vyobrazená v sumarizácii jeho objednávky pred okamihom odoslania objednávky a zároveň bude uvedená v potvrdení o prijatí objednávky v zmysle bodu 2.5 týchto podmienok. Spoločne s cenou je spotrebiteľ povinný uhradiť náklady spojené s dodaním tovaru. Obchodník je oprávnený ceny tovaru jednostranne meniť s tým, že na už uzatvorenú kúpnu zmluvu nebude mať taká zmena vplyv.
3.2 Spôsob úhrady ceny bude dojednaný v kúpnej zmluve, a to v nadväznosti na voľbu spotrebiteľa vykonanú v objednávke, kedy má spotrebiteľ možnosť vykonať platbu nasledovne:
3.2.1 platba online platobnou kartou (okamžitá platba cez platobnú bránu GoPay),
3.2.2 platobné brány vybraných bánk (cez platobnú bránu GoPay),
3.2.3 úhrada bankovým prevodom na bankový účet uvedený v objednávke,
3.2.4 úhradou prepravcovi, ak bola zvolená forma úhrady dobierkou, a to pri preberaní tovaru.
Predávajúci si vyhradzuje právo ponúknuť kupujúcemu len vybrané spôsoby platby podľa vlastného uváženia a spôsoby platby kedykoľvek zmeniť.
3.3 Kupujúci alebo spotrebiteľ pri platbe prostredníctvom platobnej brány postupuje podľa pokynov poskytovateľa elektronických platieb.
3.4 Obchodník nevyžaduje od spotrebiteľa vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je záloha. Úhradou sa rozumie moment pripísania úhrady ceny na účet obchodníka, na ktorý mala byť táto úhrada poukázaná.
3.5 Obchodník vystaví kupujúcemu alebo spotrebiteľovi daňový doklad – faktúru. Spotrebiteľ súhlasí v zmysle § 71 ods. 1 písm. b) zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov s doručovaním daňového dokladu v elektronickej forme v zmysle bodu 2.6 týchto obchodných podmienok.
3.6 Obchodník je povinný v každom oznámení o znížení ceny tovaru uviesť predchádzajúcu cenu tovaru. Predchádzajúca cena tovaru je najnižšia cena, za ktorú obchodník predával alebo poskytoval tovar v období nie kratšom ako 30 dní pred znížením ceny tovaru, alebo
3.6.1 v období ako 30 dní pred znížením ceny tovaru, alebo
3.6.2 od začiatku predaja alebo poskytovania tovaru, ak obchodník predával alebo poskytoval tovar v období kratšom ako 30 dní pred znížením ceny.
Obchodník môže pri postupnom znižovaní ceny tovaru uviesť ako predchádzajúcu cenu tovaru pôvodnú cenu tovaru pred prvým znížením ceny tovaru bez ohľadu na čas predaja alebo poskytovania tovaru.
3.7 Akciové ceny platia do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akciového tovaru alebo po dobu časovo určenú.
IV Dodacie podmienky a náklady na dodanie tovaru
4.1 Obchodník sa zaväzuje dodať tovar spotrebiteľovi na adresu v Slovenskej republike, ktorú spotrebiteľ uvedie v objednávke ako miesto doručenia. Dodanie do zahraničia je možné do Českej republiky a Rakúska, pre tento prípad neplatia ceny uvedené v bode 2.7 týchto podmienok. Dodanie do inej krajiny môže byť realizované len so súhlasom obchodníka za individuálne dojednanú cenu, ktorú si môže spotrebiteľ dohodnúť mailom na adrese info@kmart.sk. Tovar bude kupujúcemu dodaný prostredníctvom prepravcu, ktorého si kupujúci zvolí v rámci svojej objednávky (ďalej aj len ako „prepravca“). Tovar bude kupujúcemu doručený najneskôr do 30 (tridsať) dní odo dňa uzatvorenia zmluvy v zmysle bodu 2.6 týchto podmienok. Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú udaním nesprávnej adresy kupujúceho.
4.2 Ak obchodník nemá tovar fyzicky na sklade a objednáva ho u dodávateľa až na základe objednávky spotrebiteľa, zaväzuje sa o tejto skutočnosti spotrebiteľa informovať a dodať tovar spotrebiteľovi najneskôr do 6 až 8 týždňov od uzavretia kúpnej zmluvy. Spotrebiteľ berie na vedomie, že môžu nastať okolnosti, ktoré obchodník nevie ovplyvniť a pre ktoré nastane nesplniteľnosť dodania objednaného tovaru spotrebiteľovi (vyššia moc); v takom prípade sa uplatní postup podľa bodu 4.3 týchto podmienok.
4.3 Ak doba dodania bude z technických dôvodov nesplniteľná, obchodník sa zaväzuje o tom bezodkladne informovať spotrebiteľa a ak nedôjde k dohode obchodníka a spotrebiteľa:
4.3.1 o dodaní tovaru v náhradnej lehote,
4.3.2 o poskytnutí iného tovaru v rovnakej kvalite a cene, alebo
4.3.3 o inom náhradnom plnení,
obchodník sa zaväzuje najneskôr do 14 dní od oznámenia nesplniteľnosti doby dodania spotrebiteľovi vrátiť cenu zaplatenú za tovar, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe ceny objednávky, pokiaľ sa obchodník a spotrebiteľ nedohodnú inak.
V e-shope je tovar označený textom „na objednávku“ a býva spravidla dodaný v termíne preverenom u dodávateľa, pričom tento termín oznámi obchodník kupujúcemu do 7 (siedmich) dní odo dňa (i) pripísania úhrady ceny na účet obchodníka alebo od (ii) prijatia objednávky obchodníkom, ak je zvolená úhrada dobierkou. Kupujúci má možnosť od zmluvy odstúpiť v prípade, ak nesúhlasí s termínom dodávky tovaru „na objednávku“ v zmysle predchádzajúcej vety.
4.4 Spôsoby doručenia tovaru vrátane ceny a detailnejších podmienok platných pre jednotlivé spôsoby doručenia sú uvedené v bode 4.7 týchto obchodných podmienok.
4.5 Ak si spotrebiteľ vyberie ako spôsob dopravy osobný odber tovaru u obchodníka, bude osobný odber možný len v prípade fyzickej dostupnosti objednaného tovaru u obchodníka na adrese info@kmart.sk. V prípade nedostupnosti tovaru bude so spotrebiteľom dohodnutý alternatívny postup; pokiaľ s návrhom tohto postupu spotrebiteľ nebude súhlasiť a zmluvné strany sa nedohodnú inak, spotrebiteľ má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť; obchodník mu v takom prípade vráti zaplatenú cenu v plnom rozsahu do 14 dní od doručenia odstúpenia, rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe ceny objednávky, pokiaľ sa obchodník a spotrebiteľ nedohodnú inak.
4.6 Ak nie je dohodnuté, ako ma byť tovar zabalený, obchodník tovar zabalí podľa zvyklostí; ak nie sú zvyklosti, potom spôsobom potrebným pre uchovanie tovaru a jeho ochrany. Zásielka bude obsahovať objednaný tovar, daňový doklad potvrdzujúci úhradu tovaru a záručný list.
4.7 Cena za dodanie tovaru alebo tovarov objednaných v rámci jednej objednávky je pevná a konečná, vrátane všetkých a akýchkoľvek daní a poplatkov, vrátane DPH.
4.7.1 Cena za dodanie tovaru v rámci SR menšieho ako 5 kg alebo 70 cm prostredníctvom prepravcu do výdajného miesta je vo výške 1,90 EUR a je splatná spolu s úhradou kúpnej ceny za tovar.
4.7.2 Cena za dodanie tovaru v rámci SR prostredníctvom Slovenskej pošty na adresu spotrebiteľa je vo výške 5,- EUR a je splatná spolu s úhradou kúpnej ceny za tovar.
4.7.3 Cena za dodanie tovaru v rámci SR prostredníctvom prepravcu GLS na adresu spotrebiteľa je vo výške 3,50 EUR a je splatná spolu s úhradou kúpnej ceny za tovar.
Predávajúci je oprávnený kupujúcemu neúčtovať cenu dopravy v Slovenskej republike v prípade objednávky tovaru v kúpnej cene prevyšujúcej 70,- EUR.
Pri dodaní tovaru do Rakúska je možné odoslať tovar iba pri platbe vopred, pričom cena dodania tovaru je 5,- EUR. Pri dodaní tovaru do Českej republiky je možné platiť prevodom aj dobierkou, pričom cena dodania tovaru je 4,50 EUR v prípade platby vopred a príplatok za dobierku je vo výške 1,20 EUR. Dodanie tovaru v hodnote nad 200,- EUR do Českej republiky je zadarmo. Klienti pri prevzatí balíka zaplatia kuriérovi v CZK, suma sa vypočítava aktuálnym kurzom NBS.
Aktuálny cenník dopravy je zároveň k dispozícii na tomto odkaze - https://www.kmart.sk/doprava-a-sposob-platby/ .
4.8 Predávajúci tovar pred jeho odoslaním na svoje náklady zabalí a označí spôsobom dohodnutým v kúpnej zmluve, prípadne obvyklým spôsobom s uvedením mena, priezviska a adresy a kontaktného telefónneho čísla kupujúceho v prípade doručovania kuriérom.
4.9 Ak to vyžaduje povaha tovaru alebo v prípade, ak právne predpisy vyžadujú ako súčasť dodávky dodať kupujúcemu konkrétnu dokumentáciu, informácie a doklady vzťahujúce sa k dodávanému tovaru, ktoré sú nevyhnutne potrebné k prevzatiu a užívaniu tovaru, je predávajúci povinný dodať dokumentáciu kupujúcemu spolu s tovarom v slovenskom jazyku.
4.10 Pokiaľ predávajúci dodá tovar na miesto určené kupujúcim v zmysle objednávky a kúpnej zmluvy, je kupujúci povinný prevziať tovar v takto určenom mieste pri dodaní. V prípade, že na strane kupujúceho dôjde k požiadavke na zmenu miesta alebo času dodania tovaru, kupujúci je povinný nahradiť predávajúcemu náklady súvisiace s opakovanými doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným miestom alebo časom doručenia tovaru.
4.11 Kupujúci je povinný pri prevzatí zásielky skontrolovať neporušenosť obalu a v prípade akýchkoľvek zistených nedostatkov alebo poškodení tieto nahlásiť obratom prepravcovi. V prípade poškodenia alebo porušenia obalu svedčiacom o neoprávnenom vniknutí do zásielky alebo v prípade, ak tovar nie je úplný, nie je kupujúci povinný zásielku od prepravcu prevziať. V prípadoch podľa predchádzajúcej vety je spotrebiteľ vždy povinný spísať so zamestnancom prepravcu protokol o škode/reklamácii a zásielku odmietnuť prevziať. Mechanické poškodenie výrobku v neporušenom obale je nutné nahlásiť okamžite v lehote uvedenej v reklamačnom poriadku po prevzatí zásielky a výrobok nepoužívať. Neskoršie reklamácie nemusia byť akceptované s ohľadom na reklamačné podmienky prepravcu.
V Zrušenie objednávky zo strany obchodníka
5.1 Obchodník si vyhradzuje právo neakceptovať objednávku alebo jej časť a tiež právo odstúpiť od zmluvy alebo jej časti, ak:
5.1.1 nie je možné z technických príčin tovar dodať v požadovanej lehote či za podmienok objednávky,
5.1.2 sa tovar už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila jeho cena účtovaná zo strany dodávateľa tovaru, alebo
5.1.3 spotrebiteľ uvedie v objednávke o sebe nepravdivé a/alebo neúplné údaje a okolnosti vytvorenia objednávky budú nasvedčovať špekulatívnej povahe dotknutej objednávky.
5.2 V prípade, že nastane situácia zrušenia objednávky zo strany obchodníka, obchodník bude bezodkladne kontaktovať spotrebiteľa so zámerom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že spotrebiteľ už cenu z objednávky alebo jej časť zaplatil a nedôjde k dohode obchodníka a spotrebiteľa o poskytnutí iného tovaru v rovnakej kvalite a cene ani o inom náhradnom plnení, obchodník sa zaväzuje vrátiť spotrebiteľovi do 14 dní cenu tovaru rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe ceny objednávky, pokiaľ sa obchodník a spotrebiteľ nedohodnú inak.
5.3 Obchodník je oprávnený odstúpiť od zmluvy uzatvorenej so spotrebiteľom v prípade zjavnej chyby v cene tovaru (t. j. ceny zjavne iné, ako je cena pre tento typ/druh tovaru obvyklá). Za zjavnú chybu v cene tovaru je považované napríklad (i) mylné uvedenie prvých troch číslic namiesto štyroch, (ii) o jednu cifru nižšia cena, (iii) zjavne nízka cena tovaru (napr. o 50 % nižšia cena, než je pre tento druh a typ tovaru obvyklé, bez toho, aby pri tovare bolo uvedené, že ide o výpredaj či o inú zľavovú akciu) a iné zjavné chyby v písaní, zjavné chyby v popise tovaru, obrázku atď.
5.4 Obchodník informuje kupujúceho alebo spotrebiteľa o chybe v zmysle bodu 5.3 týchto obchodných podmienok bez zbytočného odkladu a pošle kupujúcemu alebo spotrebiteľovi na jeho e-mailovú adresu upravenú ponuku. Upravená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takomto prípade uzatvorená až potvrdením zo strany spotrebiteľa o prijatí ponuky na e-mailovú adresu obchodníka. Ak spotrebiteľ neprijme upravenú ponuku, obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky už uhradené platby súvisiace so zjavnou chybou v cene tovaru bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe ceny objednávky, pokiaľ sa obchodník a spotrebiteľ nedohodnú inak. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť sa s obchodníkom na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým spotrebiteľovi nebudú účtované žiadne ďalšie poplatky.
5.5 Postup v zmysle tohto článku sa analogicky vzťahuje aj na prípady, keď nedošlo k uzavretiu kúpnej zmluvy, teda analogicky sa vzťahuje aj na nepotvrdené objednávky.
VI Poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy a vrátenie tovaru prostredníctvom Packety
6.1 Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
6.2 Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou prepravcu, prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
6.2.1 tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
6.2.2 dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
6.2.3 tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
6.3 Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, ktorej predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
6.4 Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi. Pri pochybnosti o doručení odstúpenia sa použije postup podľa § 20 ods. 8 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
6.5 Spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatňuje v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, ako napríklad písomne na adrese sídla obchodníka uvedenej vyššie, e-mailom na adrese info@kmart.sk alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. Spotrebiteľ je na odstúpenie od zmluvy oprávnený použiť formulár, ktorý tvorí prílohu č. 2 týchto obchodných podmienok, pričom je k dispozícii na tomto odkaze - https://www.kmart.sk/obchodne-podmienky/ .
6.6 Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ. Obchodník bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytne spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.
6.7 V prípade, že spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatní, vráti tovar obchodníkovi zaslaním na adresu sídla obchodníka alebo iným spôsobom vopred dohodnutým s obchodníkom, do 14 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatnil, pričom lehota sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar musí byť zaslaný alebo odovzdaný obchodníkovi s dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou a obalom.
6.8 Spotrebiteľ má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie od zmluvy tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je to obvyklé pri nákupe v klasickom kamennom obchode, t. j. odskúšať tovar tak, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Poškodenie obalu a tovaru samotného bude obchodníkom akceptované výhradne v rozsahu, v akom mu pri primeranom odskúšaní tovaru v zmysle tohto ustanovenia týchto Obchodných podmienok nebolo možné zabrániť, t. j. ktoré nepresahuje rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
6.9 Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu tovaru alebo tovarom, ak obchodník na základe zmluvy dodala alebo poskytla viacero produktov.
6.10 Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o kúpe tovaru, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s touto zmluvou o kúpe tovaru (napr. zmluva o predĺžení záruky, splátková zmluva). Prípadné vrátenie platby uhradenej spotrebiteľom na základe doplnkových zmlúv bude zrealizované v súlade s osobitnými obchodnými podmienkami vzťahujúcimi sa na doplnkové zmluvy. V prípade storna tovaru, ktorý bol financovaný prostredníctvom splátkového predaja, je spotrebiteľ povinný predložiť jeho splátkovú zmluvu alebo faktúru a zároveň je preukázať svoju totožnosť.
6.11 Pri odstúpení od zmluvy spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi. Ak však dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré spotrebiteľ prejavil záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým obchodníkom, náklady na jeho vrátenie a dodanie tovaru, ktorý zodpovedá zmluve, ako aj všetky spotrebiteľom účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša obchodník.
6.12 Obchodník sa zaväzuje bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý spotrebiteľom pri platbe za tovar, pokiaľ sa spotrebiteľ s obchodníkom nedohodnú inak. Náklady na dopravu, dodanie a poštovné však obchodník spotrebiteľovi hradí len v rozsahu najlacnejšieho bežného spôsobu doručenia, ktorý je ponúkaný obchodníkom, bez ohľadu na to, aký spôsob doručenia si zvolil spotrebiteľ.
6.13 Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 6.12 pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
6.14 V súlade s § 19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
6.14.1 poskytnutie služby, ak:
- a) došlo k úplnému poskytnutiu služby a
- b) poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
6.14.2 dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
6.14.3 dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
6.14.4 dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
6.14.5 dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
6.14.6 dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
6.14.7 dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
6.14.8 vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
6.14.9 dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
6.14.10 dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
6.14.11 tovar zakúpený na verejnej dražbe,
6.14.12 poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
6.14.13 dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak:
- a) dodávanie digitálneho obsahu začalo a
- b) spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
6.15 Spotrebiteľ odoslaním objednávky obchodníkovi výslovne potvrdzuje, že obchodník včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 5 a § 15 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
6.16 Spotrebiteľ berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde zo strany spotrebiteľa k využitiu práva odstúpiť od zmluvy na dodávku tovaru, darovacia zmluva stráca platnosť a účinnosť a spotrebiteľ je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. Za darček je považovaný aj tovar dodaný v symbolickej hodnote, ak je jeho dodanie spotrebiteľovi prezentované ako darček k tovaru, ktorý spotrebiteľ vracia do 14 dní bez udania dôvodu. V prípade, že tieto darčeky nebudú vrátené späť spolu s vráteným tovarom, budú tieto darčeky v ich trhovej hodnote chápané ako bezdôvodné obohatenie spotrebiteľa.
6.17 Spotrebiteľ je oprávnený tovar vrátiť obchodníkovi po odstúpení od zmluvy, aj cez výdajné miesta Packety. Spotrebiteľ je povinný tovar zabaliť tak, aby sa počas prepravy nepoškodil, priložiť všetku dokumentáciu v zmysle bodu 4.6 a 4.9 týchto obchodných podmienok a odniesť ho na pobočku Packety podľa svojej voľby. Po zadaní ID 92992574 obchodníka na vrátenie zásielok obsluhe výdajného miesta obsluha výdajného miesta požiadavku zaeviduje, vytlačí spotrebiteľovi potvrdenie o podaní zásielky zásielku od spotrebiteľa prevezme. Podľa potvrdenia s číslom zásielky spotrebiteľ môže kontrolovať, kde sa zásielka nachádza a kedy bola obchodníkovi doručená). Poplatok (vo výške 1,80,- EUR pre zásielky v rámci Slovenskej republiky a vo výške 3,- EUR pre zásielky z Českej republiky a Rakúska) bude spotrebiteľovi odpočítaný od sumy, ktorú je obchodník povinný vrátiť spotrebiteľovi z titulu odstúpenia od zmluvy.
VII Postupy uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov spotrebiteľov
7.1 Pred prvým použitím je kupujúci povinný preštudovať si záručné podmienky vrátane návodu na obsluhu a následne sa týmito informáciami dôsledne riadiť. Dodaný tovar bude mať kvalitatívne vlastnosti dohodnuté v kúpnej zmluve, ustanovené príslušnými právnymi predpismi a normami, prípadne vlastnosti obvyklé. Na dodaný tovar poskytuje obchodník spotrebiteľovi záruku za kvalitu, v dĺžke 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.
7.2 Spotrebiteľ si tovar musí vizuálne skontrolovať ihneď pri prevzatí. V prípade uplatnenia reklamácie platí obvyklý reklamačný postup stanovený v reklamačnom poriadku pre spotrebiteľov. V prípade rozporu medzi týmito obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom má v prípade reklamácií prednosť reklamačný poriadok.
7.3 Pri uplatnení práva na opravu odovzdá na adrese Lúčna 839/3, 900 42 Miloslavov, alebo zašle spotrebiteľ reklamovaný tovar na adresu Lúčna 839/3, 900 42 Miloslavov, vrátane faktúry (prípadne inú formu daňového dokladu) obchodníkovi. Pri uplatnení iných práv vyplývajúcich zo zodpovednosti obchodníka za vady (t. j. práva na výmenu veci, práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy a práva na primeranú zľavu) odovzdá spotrebiteľ reklamovaný tovar, vrátane faktúry (prípade inej formy daňového dokladu) obchodníkovi na adrese Lúčna 839/3, 900 42 Miloslavov, alebo zašle obchodníkovi na adresu Lúčna 839/3, 900 42 Miloslavov. Spotrebiteľ a obchodník sa môžu dohodnúť na inom spôsobe odovzdania tovaru.
7.4 Obchodník nezodpovedá za vady, ku ktorým došlo mechanickým poškodením tovaru, prevádzkovaním tovaru v nevhodných podmienkach (najmä chemicky agresívne, prašné, vlhké prostredie, v silnom magnetickom poli a pod.), zásahom do tovaru inou, ako oprávnenou osobou (autorizovaným servisom), alebo ktoré boli spôsobené živelnou pohromou alebo nesprávnym napájacím napätím.
7.5 Obchodník nezodpovedá za vady tovaru vzniknuté po prechode nebezpečenstva škody na veci bez zavinenia obchodníka, za vady vzniknuté bežným opotrebovaním alebo v dôsledku nesprávneho zachádzania, skladovania, užívania, ako aj za vady spôsobené kupujúcim, spotrebiteľom alebo treťou osobou.
VIII Nadobudnutie vlastníckeho práva, prechod nebezpečenstva škody
8.1 Vlastnícke právo k tovaru prechádza na spotrebiteľa prevzatím tovaru spotrebiteľom na mieste dodania ním určenom, t.j. dohodnutom v zmysle objednávky.
8.2 Nebezpečenstvo škody na tovare, prechádza na spotrebiteľa súčasne s nadobudnutím vlastníctva.
IX Alternatívne riešenie sporov
8.1 V prípade, že medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa, spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa prvej vety tohto bodu odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom P.O.BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, internetová adresa: http://www.soi.sk, kde je k dispozícii aj formulár pre podanie návrhu na začatie alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu. Slovenská obchodná inšpekcia rieši spory bezodplatne.
8.2 Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je aj oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
8.3 Sťažnosti a podnety môže spotrebiteľ uplatniť osobne u obchodníka na adrese Lúčna 839/3, 900 42 Miloslavov, alebo na e-mailovej adrese info@kmart.sk. Odpoveď mu bude odoslaná v závislosti od formy uplatnenej sťažnosti alebo podnetu do 30 dní od prijatia.
IX Ochrana osobných údajov spotrebiteľa
9.1 Obchodník spracúva osobné údaje spotrebiteľov v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov. Informácie pre spotrebiteľov a fyzické osoby, ako obchodník spracúva ich osobné údaje a poučenie pre spotrebiteľov a fyzické osoby o ich právach v súvislosti so spracúvaním osobných údajov sú k dispozícii na tomto odkaze - https://www.kmart.sk/ochrana-osobnych-udajov/ .
X Záverečné ustanovenia
10.1 Spotrebiteľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto obchodné podmienky vrátane reklamačného poriadku prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
10.2 Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu obchodných podmienok, ktorá nadobúda účinnosť dňom uverejnenia aktualizovaného znenia obchodných podmienok na internetovej stránke www.kmart.sk.
10.3 Zmluvné strany si môžu akúkoľvek písomnú korešpondenciou vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty, pričom kupujúci alebo spotrebiteľ doručuje písomnosti na e-mailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach a obchodník na e-mailovú adresu uvedenú v zákazníckom účte príp. v objednávke.
10.4 V prípade uzavretej zmluvy sa zmluva riadi obchodnými podmienkami platnými v čase, v ktorom bola uzavretá.
10.5 Práva vznikajúce spotrebiteľovi z vadného plnenia a záručné podmienky sa riadia platnou právnou úpravou a platným reklamačným poriadkom obchodníka.
10.6 Ak ktorékoľvek ustanovenie týchto VOP je alebo sa kedykoľvek stane neplatným, neúčinným alebo nevykonateľným v akomkoľvek ohľade, platnosť, účinnosť a vykonateľnosť zostávajúcich ustanovení týchto obchodných podmienok tým nebude dotknutá.
10.7 V prípade rozporu medzi ustanoveniami týchto obchodných podmienok a/alebo reklamačného poriadku a záväznými (kogentnými) ustanoveniami:
10.7.1 zákona č. 108/20024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, a/alebo
10.7.2 zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
budú mať prednosť ustanovenia zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov/alebo zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
10.8 Všetky e-maily sa považujú za doručené v deň prijatia. Písomnosť sa považuje za doručenú v deň, keď ju adresát pri osobnom doručovaní prevzal a túto skutočnosť vlastnoručným podpisom potvrdil na kópii doručovanej písomnosti alebo na osemnásty (18.) deň odo dňa, keď bola písomnosť podaná aspoň na doporučenú poštovú prepravu pri doručovaní prostredníctvom aspoň doporučenej listovej zásielky, a to bez ohľadu na úspešnosť doručenia takejto písomnosti, ibaže neúspešnosť doručenia žiadnym spôsobom nespôsobil adresát. Bez ohľadu na vyššie uvedené sa písomnosť považuje za doručenú v deň, keď ju adresát odmietol prevziať alebo odmietol potvrdiť prevzatie písomnosti napriek tomu, že písomnosť prevzal.
Tieto obchodné podmienky sú platné od 08.12.2024 a v plnom rozsahu nahradzujú predchádzajúce obchodné podmienky.
Príloha č. 1 Obchodných podmienok: Reklamačný poriadok e-shopu www.kmart.sk
Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného pod doménou www.kmart.sk je obchodná spoločnosť Clickpoint, s.r.o., so sídlom: Súhvezdná 3255/2, 821 02 Bratislava, IČO: 45 245 690, DIČ: 2022924563, IČ DPH: SK2022924563, Bankové spojenie: FIO banka, a.s., pobočka zahraničnej banky, IBAN: SK33 8330 0000 0028 0034 8565, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 60989/B, kontakt: info@kmart.sk, +421 944 131 493
I Úvodné ustanovenia
1.1 Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade:
1.1.1 so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
1.1.2 so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a
1.1.3 s ďalšími relevantnými platnými právnymi predpismi.
Tento reklamačný poriadok (ďalej len „reklamačný poriadok“) sa vzťahuje na nákup tovaru prostredníctvom e-shopu www.kmart.sk.
1.2 Obchodníkom sa v tomto Reklamačnom poriadku rozumie obchodná spoločnosť Clickpoint, s.r.o., so sídlom: Súhvezdná 3255/2, 821 02 Bratislava, IČO: 45 245 690 (ďalej ako „obchodník“).
1.3 Tento Reklamačný poriadok je vydaný v súlade:
1.3.1 s § 5 ods. 1 písm. f) až h) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“),
1.3.2 zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“),
1.3.3 zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
1.4 Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (t. j. fyzická osoba, ktorá ako kupujúci nakupuje tovar v e-shope pre svoju osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti, pričom nekoná v rámci svojej obchodnej alebo podnikateľskej činnosti, resp. povolania, ďalej aj len ako „spotrebiteľ“). Orgánom dohľadu je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, odbor výkonu dohľadu, P. O. BOX 5, Bajkalská 21/A, 820 07 Bratislava, tel. č.: 02/58 27 21 32, tel. č.: 02/58 27 21 56.
1.5 Cieľom reklamačného poriadku je informovať spotrebiteľa o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (ďalej aj „reklamácia“), vrátane údajov o tom, kde môže reklamáciu uplatniť, ako aj o vykonávaní záručných opráv.
1.6 Tento reklamačný poriadok je v súlade s § 5 ods. 1 písm. f) až h) zákona o ochrane spotrebiteľa umiestnený na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi v každej prevádzkarni obchodníka a zároveň je zverejnený na internetovej stránke obchodníka www.kmart.sk. Uzavretím kúpnej zmluvy v zmysle obchodných podmienok obchodníka sa stáva tento reklamačný poriadok súčasťou zmluvnej dokumentácie medzi spotrebiteľom a obchodníkom. V prípade rozporu medzi obchodnými podmienkami obchodníka a týmto reklamačným poriadkom má v prípade reklamácií prednosť reklamačný poriadok.
1.7 Tento reklamačný poriadok sa nevzťahuje na právny vzťah založený kúpou tovaru u obchodníka, ak je kupujúcim podnikateľ.
1.8 Pojmy a definície uvádzané v tomto Reklamačnom poriadku budú mať význam, ktorý:
1.8.1 je výslovne uvedený v tomto reklamačnom poriadku, a/alebo
1.8.2 je výslovne uvedený v obchodných podmienkach obchodníka, a/alebo
1.8.3 je výslovne uvedený v zákone čo ochrane spotrebiteľa alebo iných príslušných právnych predpisoch.
1.9 Obchodnými podmienkami sa rozumie dokument s názvom obchodné podmienky, ktoré vydal obchodník a so znením ktorého sa spotrebiteľ oboznámil alebo mal možnosť sa oboznámiť (napr. aj na stránke www.kmart.sk).
II Zodpovednosť za vady predanej veci
2.1 Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.
2.2 Pri veciach predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci s výnimkou vady, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
2.3 Pri použitých veciach (napr. predvádzací model) obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec v čase jej dodania a ktoré sa prejavia do jedného roka od dodania.
2.4 Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, ak:
2.4.1 montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná obchodníkom alebo na jeho zodpovednosť, alebo
2.4.2 montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať spotrebiteľ, vykonal spotrebiteľ nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol obchodník.
2.5 Obchodník môže poskytnúť spotrebiteľovi spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviaže vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady podľa zákona. Spotrebiteľ má právo požadovať plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením, pričom práva spotrebiteľa zo zodpovednosti za vady podľa § 621 Občianskeho zákonníka nie sú takouto spotrebiteľskou zárukou dotknuté (odstránenie vady opravou, výmenou veci, poskytnutím zľavy alebo odstúpenie od zmluvy).
2.6 Záručné doby začínajú plynúť dodaním veci. Vec je dodaná v okamihu, keď ju prevezme spotrebiteľ alebo ním určená osoba, alebo keď ju obchodník odovzdá prepravcovi, ktorého poveril spotrebiteľ mimo možností prepravy, ktoré ponúkol spotrebiteľovi obchodník. Ak si vec vyžaduje montáž alebo inštaláciu zo strany obchodníka, vec sa považuje za dodanú až dokončením montáže alebo inštalácie.
2.7 Čas od vytknutia vady až do vykonania opravy sa do záručnej doby nepočíta. Obchodník je povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a čase jej trvania.
2.8 Ak obchodník pri kúpe tovaru ponúka spotrebiteľovi k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na spotrebiteľovi, či ponúkaný dar prijme. Dar však nie je predaným tovarom, preto obchodník nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak však obchodník o prípadných vadách daru vie, je povinný na ne spotrebiteľa pri ponuke daru upozorniť. Ak má dar vady, na ktoré obchodník spotrebiteľa neupozornil, je spotrebiteľ oprávnený ho vrátiť. Ak spotrebiteľovi vznikne právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí), je spotrebiteľ povinný vrátiť obchodníkovi všetko, čo podľa zmluvy dostal a tiež to, čo dostal z darovacej zmluvy ako závislej zmluvy od kúpnej zmluvy, t. j. aj tovar prijatý ako dar.
III Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamácie)
3.1 Spotrebiteľ môže vytknúť vadu predanej veci u obchodníka, u inej osoby, o ktorej obchodník oboznámil spotrebiteľa pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania obchodníka alebo na inej adrese, o ktorej obchodník oboznámil spotrebiteľa pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
3.2 Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby podľa článku 2 reklamačného poriadku. Právo odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť podľa predchádzajúcej vety má spotrebiteľ iba vtedy, ak sám nie je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti, pričom spotrebiteľ zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností obchodníka.
3.3 Spotrebiteľ má voči obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú obchodník zodpovedá, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Právo podľa predchádzajúcej vety si musí spotrebiteľ uplatniť u obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
3.4 Právo na opravu si spotrebiteľ uplatňuje u obchodníka alebo u iného podnikateľa určeného na opravu v záručnom liste (ďalej len „záručný servis‟). Adresy a telefónne kontakty záručných servisov nájde spotrebiteľ v záručnom liste a/alebo uvedené na webovej stránke obchodník www.kmart.sk. Ostatné práva zo zodpovednosti za vady, t.j. právo na výmenu tovaru, právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí) a právo na primeranú zľavu si spotrebiteľ uplatňuje prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania obchodníka alebo na inej adrese, o ktorej obchodník oboznámil spotrebiteľa pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.
3.5 Obchodník alebo ním poverený zamestnanec alebo záručný servis poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie primeranú lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu, v takom prípade sa na opakované vytknutie vady nevzťahuje postup podľa prvej vety bodu 3.2 reklamačného poriadku.
3.6 Ak sa preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu bodu 3.5 reklamačného poriadku, má spotrebiteľ právo si u obchodníka uplatniť právo na náhradu nákladov spojených so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
3.7 Písomným potvrdením o vytknutí vady je kópia reklamačného protokolu. Ak spotrebiteľ uplatnil reklamáciu prostriedkami diaľkovej komunikácie, obchodník je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu e-mailom, ak mu je tento známy.
3.8 V prípade, že sa spotrebiteľ informuje na spôsob vybavenia reklamácie, obchodník mu poskytne informácie o spôsobe a stave reklamácie sám alebo prostredníctvom autorizovanému servisu.
3.9 Obchodník vydá o vybavení reklamácie písomný doklad, ktorým je kópia reklamačného protokolu s vyplnenou kolónkou vybavenie reklamácie alebo list obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie. Ako doplnkové oznámenie k písomnému dokladu môže obchodník zaslať spotrebiteľovi SMS správu obsahujúcu informáciu o vybavení reklamácie s písomným potvrdením o jej odoslaní, prípadne e-mailom, ak ho má k dispozícii.
3.10 Spotrebiteľ má aj po uplatnení práv zo zodpovednosti za vady naďalej právo na náhradu škody, ktorá mu bola vadou spôsobená.
IV Všeobecné podmienky reklamácie
4.1 Pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady u obchodníka je spotrebiteľ povinný:
4.1.1 predložiť doklad o kúpe, prípadne iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti preukázať, že tovar bol kúpený u obchodníka,
4.2.2 zabezpečiť, aby tovar spĺňal všetky ostatné podmienky pre záručnú reklamáciu uvedené v záručnom liste (fyzicky nepoškodený, nepoškodený živelnou udalosťou, neporušené plomby atď.),
4.2.3 v prípade tovaru, pri použití ktorého si spotrebiteľ zaregistroval/vytvoril osobné konto (e-mailové a/alebo obdobný účet užívateľa) a/alebo nastavil pre dotknutý tovar heslo, je spotrebiteľ povinný zrušiť/odstrániť obmedzenie prístupu k obsahu zariadenia heslom a súčasne sa odhlásiť z uvedeného konta, resp. takéto konto zrušiť a pokiaľ je to možné, uviesť dotknuté zariadenie do pôvodného stavu,
4.2.4 predložiť originál záručného listu v prípade, že si spotrebiteľ uplatňuje právo vyplývajúce zo záruky presahujúcej rozsah záruky stanovenej zákonom,
4.2.5 odovzdať obchodníkovi tovar v prípade uplatnenia reklamácie na príslušenstvo k predanému tovaru,
4.2.6 poskytnúť súčinnosť pri vyplnení reklamačného protokolu a podpisom vyjadriť súhlas s jeho obsahom.
V Spôsob vybavenia reklamácie
5.1 Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti.
5.2 Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa reklamačného poriadku.
5.3 Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote, najviac v lehote 30 dní, po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec požadoval. Náklady prevzatia veci na účely opravy alebo výmeny, rovnako tak náklady dodania opravenej veci alebo náhradnej veci znáša obchodník. Pri odstránení vady výmenou veci nemá obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
5.4 Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec spotrebiteľovi rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak spotrebiteľ neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, obchodník spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
5.5 Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a spotrebiteľ sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí spotrebiteľ na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.
5.6 Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak:
5.6.1 obchodník vec neopravil ani nevymenil,
5.6.2 obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s bodom 5.5, ak spotrebiteľ na účely opravy alebo výmeny sprístupnil vec obchodníkovi, resp. inej osobe v zmysle bodu 3.1 reklamačného poriadku (§ 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka),
5.6.3 obchodník odmietol odstrániť vadu, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti,
5.6.4 vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
5.6.5 vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo
5.6.6 obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.
Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty veci, ktorú by bola bez vád.
5.7 Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.
5.8 Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
5.9 Spotrebiteľ po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec obchodníkovi na náklady obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak obchodník vec v primeranej lehote neodstráni, môže spotrebiteľ zabezpečiť odstránenie a doručenie veci obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo obchodníka. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci obchodníkovi alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal vec obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Obchodník vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník. Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenej bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
5.10 Ak sú s tovarom poskytované darčeky (vrátane tovaru dodaného v symbolickej hodnote, ak je jeho dodanie spotrebiteľovi prezentované ako darček k tovaru, ktorý spotrebiteľ môže vrátiť do 14 dní bez udania dôvodu), spotrebiteľ je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto darčeky nebudú vrátené späť spolu s vráteným tovarom, budú tieto darčeky v ich trhovej hodnote chápané ako bezdôvodné obohatenie spotrebiteľa.
5.11 Po odstúpení od zmluvy obchodník vráti spotrebiteľovi všetky platby prijaté na základe zmluvy do 14 dní od oznámenia odstúpenia od zmluvy rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri zaplatení ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s vrátením znáša obchodník.
VI Alternatívne riešenie sporu
6.1 V prípade, že medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa, spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu.
6.2 Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo, informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa prvej vety tohto bodu odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom P.O.BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, internetová adresa: http://www.soi.sk, kde je k dispozícii aj formulár pre podanie návrhu na začatie alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu. Slovenská obchodná inšpekcia rieši spory bezodplatne.
6.3 Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je aj oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
VII Záverečné ustanovenia
7.1 Spotrebiteľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tento reklamačný poriadok prečítal a v celom rozsahu s ním súhlasí.
7.2 Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu Reklamačného poriadku, ktorý nadobúda účinnosť dňom uverejnenia jeho aktualizovaného znenia na internetovej stránke www.kmart.sk.
Príloha č. 2 Obchodných podmienok:
Formulár na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku
a zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka
Vyplňte a zašlite tento formulár, len ak si želáte odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka. Obchodník: Clickpoint, s.r.o., so sídlom: Súhvezdná 3255/2, 821 02 Bratislava, IČO: 45 245 690, DIČ: 2022924563, IČ DPH: SK2022924563, Bankové spojenie: FIO banka, a.s., pobočka zahraničnej banky, IBAN: SK33 8330 0000 0028 0034 8565, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 60989/B, kontakt: info@kmart.sk, +421 944 131 493.
Týmto oznamujem/oznamujeme* , že odstupujem/odstupujeme* od zmluvy o dodaní alebo poskytnutí tohto produktu: ................................................................................................... (popis tovaru)
Dátum objednania/dátum prijatia*: ......................................................................
Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov*: ......................................................................
Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov*: ......................................................................
Nepovinné údaje:
Číslo faktúry: ......................................................................
Číslo účtu (IBAN): ......................................................................
Dôvod odstúpenia: ......................................................................
Dátum ..........................
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* (ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe):
......................................................................
*Nehodiace sa prečiarknite.