Reklamačný poriadok

Ako postupovať pri reklamácii

1. Poškodenie tovaru pri preprave

Tovar je pri doprave bezpečne zabalený v krabici, u menších zásielok v obálke. Pri preberaní tovaru vždy skontrolujte stav obalu a v prípade poškodenia obalu, skontrolujte tovar. Ak zistíte mechanické poškodenie tovaru, tovar nepreberajte, ale spíšte s vodičom protokol o škode. Vodič tovar doručí späť a zároveň Vás poprosíme nás o tejto skutočnosti informovať - najlepšie mailom. Ak zistíte mechanické poškodenie zapríčinené prepravou až po rozbalení tovaru, prípadne pri prvom použití (do 3 dní od doručenia), okamžite nám túto skutočnosť nahláste. Neskôr nebude reklamácia mechanického poškodenia zapríčineného prepravou uznaná.

2. Uplatnenie reklamácie počas záručnej doby

Ak zistíte chybu výrobku, na ktorú sa vzťahuje reklamácia počas záručnej doby, ideálne je nás najskôr informovať na adrese info@kmart.sk alebo telefonicky na tel.č. 0944 131 493, 0948 148 609 a počkajte na pokyny ako postupovať (stáva sa, že vieme situáciu vyriešiť bez nutnosti tovar k nám doručiť) . V prípade pokynov s doručením na našu adresu je potrebné, aby ste tovar doručili čistý, mechanicky nepoškodený, v originálnom balení vrátane manuálov (nie je nevyhnutné) a záručného listu alebo faktúry na našu adresu. Tovar viete doniesť buď osobne alebo ho zašlite ako balík na našu adresu a nezabudnite ho poistiť. Neposielajte tovar na dobierku.

Clickpoint, s.r.o.
Internetový obchod Kmart.sk

Lúčna 839/3

900 42 Miloslavov

Reklamačná doba začína plynúť až doručením produktu k nám na sklad, nie zaslaním mailu.

V prípade, že je pre reklamovaný tovar v záručnom liste uvedený autorizovaný záručný servis vo Vašom okolí, môžete si záruku uplatniť v tomto servise. Informácie o servisných strediskách dostanete na našej e-mailovej adrese info@kmart.sk. Pri tovare, ktorý je potrebné zaslať na opravu výrobcovi si vyhradzujeme právo predĺžiť dobu na vybavenie reklamácie o dobu nevyhnutne potrebnú k tejto oprave. Reklamovať je možné len tovar zakúpený a zaplatený na Kmart.sk. Oprávnená záručná reklamácia je bezplatná, pri neoprávnenej reklamácii ste povinný uhradiť náklady vzniknuté riešením tejto reklamácie. Pri uplatnení záruky sa riaďte nasledovnými pokynmi, pokynmi uvedenými v záručnom liste, prípadne kontaktuje produktového manažéra pre spresnenie uplatnenia reklamácie.
Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe došlo mechanickým poškodením výrobku, v dôsledku bežného opotrebenia veci, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach alebo ak bol prevedený zásah do výrobku inou než oprávnenou osobou. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom.

 

******************************************************************************************************************************************************************

******************************************************************************************************************************************************************

 

Reklamačný poriadok e-shopu www.kmart.sk

 

Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného pod doménou www.kmart.sk je obchodná spoločnosť Clickpoint, s.r.o., so sídlom: Súhvezdná 3255/2, 821 02 Bratislava, IČO: 45 245 690, DIČ: 2022924563, IČ DPH: SK2022924563, Bankové spojenie: FIO banka, a.s., pobočka zahraničnej banky, IBAN: SK33 8330 0000 0028 0034 8565, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 60989/B, kontakt: info@kmart.sk, +421 944 131 493

 

 

I          Úvodné ustanovenia

 

1.1       Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade:

1.1.1    so zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,

1.1.2    so zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a

1.1.3    s ďalšími relevantnými platnými právnymi predpismi.

Tento reklamačný poriadok (ďalej len „reklamačný poriadok“) sa vzťahuje na nákup tovaru prostredníctvom e-shopu www.kmart.sk.

1.2       Obchodníkom sa v tomto Reklamačnom poriadku rozumie obchodná spoločnosť Clickpoint, s.r.o., so sídlom: Súhvezdná 3255/2, 821 02 Bratislava, IČO: 45 245 690 (ďalej ako „obchodník“).

1.3       Tento Reklamačný poriadok je vydaný v súlade:

1.3.1    s § 5 ods. 1 písm. f) až h) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“),

1.3.2    zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“),

1.3.3    zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,

ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

1.4       Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (t. j. fyzická osoba, ktorá ako kupujúci nakupuje tovar v e-shope pre svoju osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti, pričom nekoná v rámci svojej obchodnej alebo podnikateľskej činnosti, resp. povolania, ďalej aj len ako „spotrebiteľ“). Orgánom dohľadu je Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, odbor výkonu dohľadu, P. O. BOX 5, Bajkalská 21/A, 820 07 Bratislava, tel. č.: 02/58 27 21 32, tel. č.: 02/58 27 21 56.

1.5       Cieľom reklamačného poriadku je informovať spotrebiteľa o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (ďalej aj „reklamácia“), vrátane údajov o tom, kde môže reklamáciu uplatniť, ako aj o vykonávaní záručných opráv.

1.6       Tento reklamačný poriadok je v súlade s § 5 ods. 1 písm. f) až h) zákona o ochrane spotrebiteľa umiestnený na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi v každej prevádzkarni obchodníka a zároveň je zverejnený na internetovej stránke obchodníka www.kmart.sk. Uzavretím kúpnej zmluvy v zmysle obchodných podmienok obchodníka sa stáva tento reklamačný poriadok súčasťou zmluvnej dokumentácie medzi spotrebiteľom a obchodníkom. V prípade rozporu medzi obchodnými podmienkami obchodníka a týmto reklamačným poriadkom má v prípade reklamácií prednosť reklamačný poriadok.

1.7       Tento reklamačný poriadok sa nevzťahuje na právny vzťah založený kúpou tovaru u obchodníka, ak je kupujúcim podnikateľ.

1.8       Pojmy a definície uvádzané v tomto Reklamačnom poriadku budú mať význam, ktorý:

1.8.1    je výslovne uvedený v tomto reklamačnom poriadku, a/alebo

1.8.2    je výslovne uvedený v obchodných podmienkach obchodníka, a/alebo

1.8.3    je výslovne uvedený v zákone čo ochrane spotrebiteľa alebo iných príslušných právnych predpisoch.

1.9       Obchodnými podmienkami sa rozumie dokument s názvom obchodné podmienky, ktoré vydal obchodník a so znením ktorého sa spotrebiteľ oboznámil alebo mal možnosť sa oboznámiť (napr. aj na stránke www.kmart.sk).

 

II         Zodpovednosť za vady predanej veci

 

2.1       Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.

2.2       Pri veciach predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci s výnimkou vady, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

2.3       Pri použitých veciach (napr. predvádzací model) obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predaná vec v čase jej dodania a ktoré sa prejavia do jedného roka od dodania.

2.4       Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, ak:

2.4.1    montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná obchodníkom alebo na jeho zodpovednosť, alebo

2.4.2    montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať spotrebiteľ, vykonal spotrebiteľ nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol obchodník.

2.5       Obchodník môže poskytnúť spotrebiteľovi spotrebiteľskú záruku, ktorou sa zaviaže vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu, vymeniť alebo opraviť predanú vec alebo zabezpečiť jej údržbu nad rozsah práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady podľa zákona. Spotrebiteľ má právo požadovať plnenie zo spotrebiteľskej záruky za podmienok uvedených v záručnom liste alebo v súvisiacej reklame dostupnej v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy alebo pred jej uzatvorením, pričom práva spotrebiteľa zo zodpovednosti za vady podľa § 621 Občianskeho zákonníka nie sú takouto spotrebiteľskou zárukou dotknuté (odstránenie vady opravou, výmenou veci, poskytnutím zľavy alebo odstúpenie od zmluvy).

2.6       Záručné doby začínajú plynúť dodaním veci. Vec je dodaná v okamihu, keď ju prevezme spotrebiteľ alebo ním určená osoba, alebo keď ju obchodník odovzdá prepravcovi, ktorého poveril spotrebiteľ mimo možností prepravy, ktoré ponúkol spotrebiteľovi obchodník. Ak si vec vyžaduje montáž alebo inštaláciu zo strany obchodníka, vec sa považuje za dodanú až dokončením montáže alebo inštalácie.

2.7       Čas od vytknutia vady až do vykonania opravy sa do záručnej doby nepočíta. Obchodník je povinný vydať spotrebiteľovi potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a čase jej trvania.

2.8       Ak obchodník pri kúpe tovaru ponúka spotrebiteľovi k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar ako dar, je na spotrebiteľovi, či ponúkaný dar prijme. Dar však nie je predaným tovarom, preto obchodník nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak však obchodník o prípadných vadách daru vie, je povinný na ne spotrebiteľa pri ponuke daru upozorniť. Ak má dar vady, na ktoré obchodník spotrebiteľa neupozornil, je spotrebiteľ oprávnený ho vrátiť. Ak spotrebiteľovi vznikne právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí), je spotrebiteľ povinný vrátiť obchodníkovi všetko, čo podľa zmluvy dostal a tiež to, čo dostal z darovacej zmluvy ako závislej zmluvy od kúpnej zmluvy, t. j. aj tovar prijatý ako dar.

 

III        Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamácie)

 

3.1       Spotrebiteľ môže vytknúť vadu predanej veci u obchodníka, u inej osoby, o ktorej obchodník oboznámil spotrebiteľa pred uzavretím zmluvy alebo pred odoslaním objednávky, alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania obchodníka alebo na inej adrese, o ktorej obchodník oboznámil spotrebiteľa pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.

3.2       Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby podľa článku 2 reklamačného poriadku. Právo odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť podľa predchádzajúcej vety má spotrebiteľ iba vtedy, ak sám nie je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti, pričom spotrebiteľ zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností obchodníka.

3.3       Spotrebiteľ má voči obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú obchodník zodpovedá, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Právo podľa predchádzajúcej vety si musí spotrebiteľ uplatniť u obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

3.4       Právo na opravu si spotrebiteľ uplatňuje u obchodníka alebo u iného podnikateľa určeného na opravu v záručnom liste (ďalej len „záručný servis‟). Adresy a telefónne kontakty záručných servisov nájde spotrebiteľ v záručnom liste a/alebo uvedené na webovej stránke obchodník www.kmart.sk. Ostatné práva zo zodpovednosti za vady, t.j. právo na výmenu tovaru, právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí) a právo na primeranú zľavu si spotrebiteľ uplatňuje prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla alebo miesta podnikania obchodníka alebo na inej adrese, o ktorej obchodník oboznámil spotrebiteľa pri uzavretí zmluvy alebo po uzavretí zmluvy.

3.5       Obchodník alebo ním poverený zamestnanec alebo záručný servis poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie primeranú lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť. Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu, v takom prípade sa na opakované vytknutie vady nevzťahuje postup podľa prvej vety bodu 3.2 reklamačného poriadku.

3.6       Ak sa preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu bodu 3.5 reklamačného poriadku, má spotrebiteľ právo si u obchodníka uplatniť právo na náhradu nákladov spojených so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.

3.7       Písomným potvrdením o vytknutí vady je kópia reklamačného protokolu. Ak spotrebiteľ uplatnil reklamáciu prostriedkami diaľkovej komunikácie, obchodník je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu e-mailom, ak mu je tento známy.

3.8       V prípade, že sa spotrebiteľ informuje na spôsob vybavenia reklamácie, obchodník mu poskytne informácie o spôsobe a stave reklamácie sám alebo prostredníctvom autorizovanému servisu.

3.9       Obchodník vydá o vybavení reklamácie písomný doklad, ktorým je kópia reklamačného protokolu s vyplnenou kolónkou vybavenie reklamácie alebo list obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie. Ako doplnkové oznámenie k písomnému dokladu môže obchodník zaslať spotrebiteľovi SMS správu obsahujúcu informáciu o vybavení reklamácie s písomným potvrdením o jej odoslaní, prípadne e-mailom, ak ho má k dispozícii.

3.10     Spotrebiteľ má aj po uplatnení práv zo zodpovednosti za vady naďalej právo na náhradu škody, ktorá mu bola vadou spôsobená.

 

IV        Všeobecné podmienky reklamácie

 

4.1       Pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady u obchodníka je spotrebiteľ povinný:

4.1.1    predložiť doklad o kúpe, prípadne iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti preukázať, že tovar bol kúpený u obchodníka,

4.2.2    zabezpečiť, aby tovar spĺňal všetky ostatné podmienky pre záručnú reklamáciu uvedené v záručnom liste (fyzicky nepoškodený, nepoškodený živelnou udalosťou, neporušené plomby atď.),

4.2.3    v prípade tovaru, pri použití ktorého si spotrebiteľ zaregistroval/vytvoril osobné konto (e-mailové a/alebo obdobný účet užívateľa) a/alebo nastavil pre dotknutý tovar heslo, je spotrebiteľ povinný zrušiť/odstrániť obmedzenie prístupu k obsahu zariadenia heslom a súčasne sa odhlásiť z uvedeného konta, resp. takéto konto zrušiť a pokiaľ je to možné, uviesť dotknuté zariadenie do pôvodného stavu,

4.2.4    predložiť originál záručného listu v prípade, že si spotrebiteľ uplatňuje právo vyplývajúce zo záruky presahujúcej rozsah záruky stanovenej zákonom,

4.2.5    odovzdať obchodníkovi tovar v prípade uplatnenia reklamácie na príslušenstvo k predanému tovaru,

4.2.6    poskytnúť súčinnosť pri vyplnení reklamačného protokolu a podpisom vyjadriť súhlas s jeho obsahom.

 

V         Spôsob vybavenia reklamácie

 

5.1       Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil obchodníkovi neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil spotrebiteľovi značné ťažkosti.

5.2       Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa reklamačného poriadku.

5.3       Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote, najviac v lehote 30 dní, po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec požadoval. Náklady prevzatia veci na účely opravy alebo výmeny, rovnako tak náklady dodania opravenej veci alebo náhradnej veci znáša obchodník. Pri odstránení vady výmenou veci nemá obchodník právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.

5.4       Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec spotrebiteľovi rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak spotrebiteľ neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže obchodník vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, obchodník spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Obchodník môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.

5.5       Obchodník pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Obchodník a spotrebiteľ sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí spotrebiteľ na náklady a nebezpečenstvo obchodníka.

5.6       Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak:

5.6.1    obchodník vec neopravil ani nevymenil,

5.6.2    obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s bodom 5.5, ak spotrebiteľ na účely opravy alebo výmeny sprístupnil vec obchodníkovi, resp. inej osobe v zmysle bodu 3.1 reklamačného poriadku (§ 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka),

5.6.3    obchodník odmietol odstrániť vadu, ak oprava ani výmena nie sú možné, alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti,

5.6.4    vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,

5.6.5    vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy alebo

5.6.6    obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa.

Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty veci, ktorú by bola bez vád.

5.7       Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.

5.8       Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.

5.9       Spotrebiteľ po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec obchodníkovi na náklady obchodníka. Obchodník zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak obchodník vec v primeranej lehote neodstráni, môže spotrebiteľ zabezpečiť odstránenie a doručenie veci obchodníkovi na náklady a nebezpečenstvo obchodníka. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci obchodníkovi alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal vec obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Obchodník vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník. Obchodník nemá právo na náhradu škody spôsobenej bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.

5.10     Ak sú s tovarom poskytované darčeky (vrátane tovaru dodaného v symbolickej hodnote, ak je jeho dodanie spotrebiteľovi prezentované ako darček k tovaru, ktorý spotrebiteľ môže vrátiť do 14 dní bez udania dôvodu), spotrebiteľ je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. V prípade, že tieto darčeky nebudú vrátené späť spolu s vráteným tovarom, budú tieto darčeky v ich trhovej hodnote chápané ako bezdôvodné obohatenie spotrebiteľa.

5.11     Po odstúpení od zmluvy obchodník vráti spotrebiteľovi všetky platby prijaté na základe zmluvy do 14 dní od oznámenia odstúpenia od zmluvy rovnakým spôsobom, aký spotrebiteľ použil pri zaplatení ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s vrátením znáša obchodník.

 

VI        Alternatívne riešenie sporu

 

6.1       V prípade, že medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa, spotrebiteľ má právo obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu.

6.2       Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo, informuje spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov. Ak obchodník alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť spotrebiteľa podľa prvej vety tohto bodu odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom P.O.BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, internetová adresa: http://www.soi.sk, kde je k dispozícii aj formulár pre podanie návrhu na začatie alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu. Slovenská obchodná inšpekcia rieši spory bezodplatne.

6.3       Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je aj oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

VII      Záverečné ustanovenia

 

7.1       Spotrebiteľ zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tento reklamačný poriadok prečítal a v celom rozsahu s ním súhlasí.

7.2       Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu Reklamačného poriadku, ktorý nadobúda účinnosť dňom uverejnenia jeho aktualizovaného znenia na internetovej stránke www.kmart.sk.