Odstúpenie od zmluvy
FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
Ak chcete odstúpiť od kúpnej zmluvy v zmysle zákona 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru, alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho, zašlite alebo prineste na našu adresu v zákonom stanovenej lehote (14 kalendárnych dní) vyplnený Odstupenie od kuplnej zmluvy - formular
Prepravné náklady si hradí odosielateľ. Tovar treba pri odosielaním späť k nám riadne zabaliť, aby sa počas prepravy neznehodnotil. Ďakujeme za pochopenie.
Adresa na zaslanie vráteného tovaru:
Clickpoint, s.r.o. (Internetový obchod Kmart.sk)
Lúčna 839/3
900 42 Miloslavov
Odporúčame Vám na vrátenie balíka použiť prepravnú spoločnosť Packeta - ktorékoľvek ich výdajné miesto a našu zmluvnú dopravu cez nich. Je to aktuálne najlacnejšia a bezpečná forma doručenia tovaru späť k nám. Viac informácii, ako to urobiť a koľko táto služba stojí nájdete nižšie.
V prípade otázok nás prosím kontaktujte na e-mailovej adrese: info@kmart.sk alebo telefonicky na tel.č.: 0944 131 493.
Sídlo spoločnosti:
Clickpoint, s.r.o.
Súhvezdná 2
821 02 Bratislava
Slovenská republika
*********************************************************
Reklamačný asistent cez pobočky Packeta - ak chcete odstúpiť od zmluvy, môžete využiť aj pobočky Packeta.
Funguje to tak, že balíček zabalíte (tak, aby sa počas prepravy tovar nepoškodil), dovnútra nám dáte všetky potrebné papiere a prinesiete ho na pobočku Packety, ktorú máte najbližšie. Zadáte im naše ID na vrátenie zásielok, zapíšu nám do systému od koho tovar ide, vytlačia si štítok a zásielku od Vás prevezmú. A samozrejme, dajú Vám potvrdenie o podaji zásielky (zároveň si s týmto číslom viete kontrolovať, kde sa zásielka nachádza). Na mieste neplatíte NIČ. Poplatok 1,80€ Vám odpočítame od sumy, ktorú Vám máme vrátiť. ID pre spätné zásielky cez Packetu je 92992574. Pri vratke balíka mimo SR je poplatok 3€.
*************************************************************************************************************************
*************************************************************************************************************************
Obchodník: Clickpoint, s.r.o., so sídlom: Súhvezdná 3255/2, 821 02 Bratislava, IČO: 45 245 690, DIČ: 2022924563, IČ DPH: SK2022924563, Bankové spojenie: FIO banka, a.s., pobočka zahraničnej banky, IBAN: SK33 8330 0000 0028 0034 8565, spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka č. 60989/B, kontakt: info@kmart.sk, +421 944 131 493
Poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy
- Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
2 Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:
2.1 tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
2.2 dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
2.3 tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
3 Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, ktorej predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
4 Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi. Pri pochybnosti o doručení odstúpenia sa použije postup podľa § 20 ods. 8 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
5 Spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatňuje v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, ako napríklad písomne na adrese sídla obchodníka uvedenej vyššie, e-mailom na adrese info@kmart.sk alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. Spotrebiteľ je na odstúpenie od zmluvy oprávnený použiť formulár, ktorý je zaslaný spotrebiteľovi spoločne s týmto poučením a je súčasne dostupný na tomto odkaze - https://www.kmart.sk/odstupenie-od-zmluvy/ .
6 Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ. Obchodník bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytne spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.
7 V prípade, že spotrebiteľ svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatní, vráti tovar obchodníkovi zaslaním na adresu sídla obchodníka alebo iným spôsobom vopred dohodnutým s obchodníkom, do 14 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatnil, pričom lehota sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar musí byť zaslaný alebo odovzdaný obchodníkovi s dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou a obalom.
8 Spotrebiteľ má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie od zmluvy tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je to obvyklé pri nákupe v klasickom kamennom obchode, t. j. odskúšať tovar tak, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Poškodenie obalu a tovaru samotného bude obchodníkom akceptované výhradne v rozsahu, v akom mu pri primeranom odskúšaní tovaru nebolo možné zabrániť, t. j. ktoré nepresahuje rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
9 Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu tovaru alebo tovarom, ak obchodník na základe zmluvy dodala alebo poskytla viacero produktov.
10 Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o kúpe tovaru, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s touto zmluvou o kúpe tovaru (napr. zmluva o predĺžení záruky, splátková zmluva). Prípadné vrátenie platby uhradenej spotrebiteľom na základe doplnkových zmlúv bude zrealizované v súlade s osobitnými obchodnými podmienkami vzťahujúcimi sa na doplnkové zmluvy. V prípade storna tovaru, ktorý bol financovaný prostredníctvom splátkového predaja, je spotrebiteľ povinný predložiť jeho splátkovú zmluvu alebo faktúru a zároveň je preukázať svoju totožnosť.
11 Pri odstúpení od zmluvy spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi. Ak však dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré spotrebiteľ prejavil záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým obchodníkom, náklady na jeho vrátenie a dodanie tovaru, ktorý zodpovedá zmluve, ako aj všetky spotrebiteľom účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša obchodník.
12 Obchodník sa zaväzuje bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý spotrebiteľom pri platbe za tovar, pokiaľ sa spotrebiteľ s obchodníkom nedohodnú inak. Náklady na dopravu, dodanie a poštovné však obchodník spotrebiteľovi hradí len v rozsahu najlacnejšieho bežného spôsobu doručenia, ktorý je ponúkaný obchodníkom, bez ohľadu na to, aký spôsob doručenia si zvolil spotrebiteľ.
13 Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby podľa bodu 6.12 pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
14 V súlade s § 19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
14.1 poskytnutie služby, ak:
- a) došlo k úplnému poskytnutiu služby a
- b) poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
14.2 dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
14.3 dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
14.4 dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,
14.5 dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
14.6 dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
14.7 dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
14.8 vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
14.9 dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
14.10 dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
14.11 tovar zakúpený na verejnej dražbe,
14.12 poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
14.13 dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak:
- a) dodávanie digitálneho obsahu začalo a
- b) spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
15 Spotrebiteľ odoslaním objednávky obchodníkovi výslovne potvrdzuje, že obchodník včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa § 5 a § 15 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
16 Spotrebiteľ berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde zo strany spotrebiteľa k využitiu práva odstúpiť od zmluvy na dodávku tovaru, darovacia zmluva stráca platnosť a účinnosť a spotrebiteľ je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky. Za darček je považovaný aj tovar dodaný v symbolickej hodnote, ak je jeho dodanie spotrebiteľovi prezentované ako darček k tovaru, ktorý spotrebiteľ vracia do 14 dní bez udania dôvodu. V prípade, že tieto darčeky nebudú vrátené späť spolu s vráteným tovarom, budú tieto darčeky v ich trhovej hodnote chápané ako bezdôvodné obohatenie spotrebiteľa.
6.17 Spotrebiteľ je oprávnený tovar vrátiť obchodníkovi po odstúpení od zmluvy, aj cez výdajné miesta Packety. Spotrebiteľ je povinný tovar zabaliť tak, aby sa počas prepravy nepoškodil, priložiť všetku dokumentáciu v zmysle bodu 4.6 a 4.9 obchodných podmienok obchodníka dostupných na webovej adrese www.kmart.sk a odniesť ho na pobočku Packety podľa svojej voľby. Po zadaní ID 92992574 obchodníka na vrátenie zásielok obsluhe výdajného miesta obsluha výdajného miesta požiadavku zaeviduje, vytlačí spotrebiteľovi potvrdenie o podaní zásielky zásielku od spotrebiteľa prevezme. Podľa potvrdenia s číslom zásielky spotrebiteľ môže kontrolovať, kde sa zásielka nachádza a kedy bola obchodníkovi doručená). Poplatok (vo výške 1,80,- EUR pre zásielky v rámci Slovenskej republiky a vo výške 3,- EUR pre zásielky z Českej republiky a Rakúska) bude spotrebiteľovi odpočítaný od sumy, ktorú je obchodník povinný vrátiť spotrebiteľovi z titulu odstúpenia od zmluvy.